اجناس مصرفی در کولر آبی تکنوگیو

ورق مورد استفاده در کولرهای آبی تکنوگیو از مرغوبترین گالوانیزه کره ای با ضخامت یک میلیمتر می باشد.

موتور کولرهای آبی تکنوگیو از نوع CRS موتوژن کم مصرف با بازده انرژی B می باشد.

گروه صنعتی تکنوگیو اقدام به تولید کولرهای 8000 پوشالی و سلولوزی با فن توربو نموده که دارای خنک کنندگی 30 درصد بیشتر نسبت به کولرهای دیگر که دارای فن معمولی هستند می باشند.

این نسل جدید از فن توربو (پروانه های سانتریفیوژ) با دیسک های محرک در وسط، ساختاری را فراهم نموده است که حداکثر بازدهی، فشار و هوا دهی را امکان پذیر می سازد. پره ها در سه نقطه به وسیله رینگ ها و دیسک ها درگیر و فیکس می شود که استحکام این نوع پروانه را بسیار بالا می برد. همچنین در این مدل بازوهای رینگ ها حذف شده است که باعث کاهش موانع حرکت سیال هوا می گردد.

رنگ مورد استفاده در کولرهای آبی تکنوگیو از نوع پودری استاتیک می باشد. تاریخچه پیدایش رنگ پودری استاتیک در اوایل دهه 1950 میلادی در امریکا پدید آمد که عبارت بود از: پودر رزین اپوکسی، پیگمنت و چند ماده دیگر که در ترکیب با همدیگر به عنوان رنگ پودری به کار می رفتند.

روش استفاده این رنگ: ابتدا قطعه مورد نظر تا دمای مشخصی داغ می شد و سپس در مخزنی از پودر فرو می رفت. مخزنی که پودرها در آن معلق بودند با وارد شدن قطعه داغ به آن پوشش ضخیمی از رنگ بر روی سطوح مختلف آن ایجاد می شد تا اینکه در کشور انگلستان استفاده از این روش را با الکترواستاتیک ترکیب نموده و بعد از سال 1396 هم زمان با شروع استفاده از این روش در صنایع مختلف رشد بسیاری را شاهد بودیم به گونه ای که در مقایسه با صنایع نوپا بسیار چشم گیر بود.

مواردی که گفته می شود نکات مثبت و قابل توجه رنگ پودری استاتیک در محصولات کولرهای آبی تکنوگیو هستند که عبارتند از:

  1. حفظ محیط زیست از آلاینده ها با حذف کامل حلال ها و ضایعات مواد مصرفی
  2. مقاومت بالا، دوام و عمر طولانی و عدم تغییر حالت در برابر شرایط گوناگون جوی
  3. پوشش دهی بالا و ایجاد ضخامت یکنواخت در تمامی نواحی
  4. همچنین نفوذپذیری در نقاط غیرقابل دسترس، گوشه ها و لبه ها

تمامی قطعات کولر آبی تکنوگیو از جمله پیچ، تسمه، یاتاقان، فولی و سقف از نوع درجه یک بوده و تماماً این اجناس استاندارد می باشند.

  • پیچ: از پیچ برای اتصال تمامی قطعات استفاده شده و لذا در صورت پوسیدگی و خرابی قابل تعویض می باشد
  • تسمه: تسمه کولر کالایی مصرفی است و از اجزای کولر آبی که نیروی چرخشی دینام را به توربین کولر انتقال می دهد. سلامت این کالا نقش مهمی در کارکرد کولر دارد که از جمله مهمترین آن
  • انتقال کامل نیروی چرخشی به توربین
  • داغ نشدن دینام و جلوگیری از سوختن دینام کولر
  • بی صدا کردن کولر
  • عدم ایجاد خرابی در قطعات اصطکاکی کولر
  • یاتاقان: یاتاقان کولر آبی یکی از اجزای مهم کولر است که وظیفه آن نگهداری محور دمنده و انتقال نیروی ناشی از وزن و اصطکاک دمنده به بدنه است. بهترین یاتاقان کولر، یاتاقان های لغزشی (بوش) و بلبرینگی هستند که خود از درپوش روغن، بدنه، پوش گرافیتی، ارتعاش گیر تشکیل شده اند که همه در کولر تکنوگیو به بهترین نوع طراحی و عرضه به مشتریان عزیز می گردد
  • فولی: فولی به کار رفته در این کولرها از اجزای مکانیکی کولرهای آبی است که فولی ها از آلومینیوم خشک تهیه شده و انتقال قدرت از الکتروموتور به فن (پروانه) از طریق آنها انجام می گیرد. در هر کولر آبی دو عدد فولی مورد استفاده است. فولی کوچک بر روی محور (شفت) دینام و فولی بزرگتر بر روی محور (شفت) فن نصب می شود و نحوه قرار گرفتن آن ها به گونه ای است که هر دو دقیقه روی یک صفحه فرضی قرار می گیرند. در غیر اینصورت موجب خوردگی تسمه خواهند شد.

از عوامل موثر در بهبود بازدهی کولرهای آبی تکنوگیو فولی و فلکه می باشد که با استاندارد های مجاز نصب شده است.

  • سقف: از نوف درجه یک به کار رفته است و ورق مورد استفاده در بدنه و سقف با ضخامت یک میلیمتر و مقاوم در برابر اشعه UV می باشد

**کولرهای آبی سلولزی تکنوگیو دارای پد سلولوزی نانو و ضد بوی بد هستند

** پوشال: پوشال یکی از مهمترین و ضروری ترین موارد عملکرد کولر آبی است در نتیجه اگر پوشال کولر آبی با کیفیت بالا نصب شده باشد راندمان کار کولر آبی بالاتر رفته و محیط پیرامون خنک تر می شود و جدیدترین نمونه آن مدل فیبر کاغذی است که نسبت به تمام مدل ها دوام و ماندگاری بالاتری دارد و در کولر آبی سلولوزی از آن استفاده می شود که بارزترین مشخصه پوشال کولر آبی حفظ رطوبت آب است که در این کولرها از بهترین و مرغوبترین پوشال استفاده شده است.

با ما تماس بگیرید 09131928191